מרן מעולם לא אמר שכפו עליו לעשות משהו • צבי חקק פותח את הפה

אבי יעקב 8 Comment on מרן מעולם לא אמר שכפו עליו לעשות משהו • צבי חקק פותח את הפה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משמשו ונאמן ביתו של מרן הגר"ע יוסף צבי חקק שוחח הערב עם אבי מימרן במהדורה המרכזית של קול חי על ענייני השעה.

לשאלת המראיין על שמועות שרצות סביב קלטת חדשה של הגר"ע על כך שכפו עליו דברים ועוד, ענה חקק כי ידו לא משה ממרן במשך 24 שעות וגם בהיותו בבית החולים. "היום אומרים שבאחרית ימיו ניסו להוציא ממנו דברים, אני יודע שאיש לא חשב שעומדים להיפרד ממרן, כולנו היינו באמונה שלמה שבעז"ה מרן עוד יחלים ויחזור להנהיג אותנו, לצערנו הגזרה נגזרה והוא נפטר. צריך להבהיר שמרן עד ימיו האחרונים דיבר בצורה ברורה על תנועת ש"ס וכאשר רצה להזכיר זכות על עצמו בתקופת הבחירות לרשויות המקומיות אמר כבר חתמתי על למעלה מ-100 מכתבים למען תנועת ש"ס. מרן מעולם לא התיר לאף אחד לפתוח מפלגה אחרת כל השמועות הינם שמועות בעלמא לא היה ולא נברא. כל מי שאומר שאולי זה היה, רק אני פספסתי את הרגע הזה מוציא לעז על מרן שהיה צלול עד רגעיו האחרונים".

אבל הופץ טקסט שהוא אומר לישי תקים מפלגכה אם לא תסתדר עם דרעי, אני אתפלל עליך מלמעלה וכו'
מרן לא דיבר על המוות חוץ מאשר שנפרד מכמה אנשים. הביטויים הללו זה מילים שמרן מעולם לא השתמש בהם. אולי מישהו הגה את הטקסטים כדי לבלבל את הציבור אבל מי שכתב זה אדם שלא הכיר אותו.

יש שמועות שהדברים האחרונים שהוא אמר לפני שהורדם לישי "תבין אותי לא הייתה לי בררה, שלא יהיה בלבך עלי"
"הייתי שם ואני יכול להעיד. מייחסים שזה מה שהוא אמר לפני שהורדם. אני רוצה לספר שבשעת ההרדמה האנשים הללו לא היו בחדר. מה שאני יכול לומר זה שהדברים הללו לא מופרכים לגמרי. הייתה סיטואציה חודש וחצי לפני שהורדם. הוא היה בבית החולים ואז אלי ישי נכנס ומרן דיבר אתו, וכדרכו שרצה שלכל אחד יהיה לב נקי עליו אמר לו מרן "רבי אליהו אני מבקש שלא יהיה בלבך עלי כי גלוי וידוע שכל מה שעשיתי לשם שמיים עשיתי". אבל לא אמר לו שכפו עליו וכו'.

חקק נשאל על נושא ההקלטות של מרן וסיפר כי מאיימים שיש הקלטות שאם יצאו ש"ס לא תעבור את אחוז החסימה. "ברור שכולם שידעו שאין שום קלטות שיכולות לפגוע בש"ס, הסיבה שהן לא יוצאות זה מכיוון שהדברים הללו מעולם לא נאמרו. מרן מעולם לא דיבר על דברים שיכולים לפגוע בתנועת ש"ס שהייתה ציפור נפשו" אומר חקק.

לעצם עניין ההקלטות, לטענת חקק גם זה הוצא מהקשרו. "כאילו שמרן לא יכל לעשות תזוזה בלי שהוקלט והוסרט.." אמר חקק בכאב. "צריך להבהיר את הדברים. מרן היה מבוגר והבית היה גדול, היו מצלמות אבטחה שמוחקות את עצמן כל שלושה ארבעה ימים והן שמשו לשמש את מרן. בנוסף הייתה מצלמה שם תיעדו את מרן בהלכה יומית כל בוקר ועוד מאורעות בבית". הרבה לימוד תורה הופצה דרך המצלמה וגם מרן ידע על קיומה, אומר חקק.

מה היה כשספרו למרן שדרעי רוצה להקים מפלגה?
"מרן לא רצה לתת בשום אופן יד לפילוג. לעומת זאת מרן לא רצה פטרונות על אנשים. מעולם לא כפה על בן אדם את דעתו אך הוא הבהיר בצורה ברורה שמי שרוצה לפתוח דבר אחר צריך שיידעו שאין לו קשר אלינו. גם באותו הזמן מרן הבהיר שאם דרעי רוצה לפתוח מפלגה – שיפת. רק שכמובן כולם יידעו שזו לא דרכנו. אני חושב שאחד מהסיבות שהכריעו בעד אי הקמת המפלגה זה שהוא הבין שהוא חותך את הקשר עם מרן. למרן היה את ש"ס – היא ואין בלתה".

חקק מחדד: "יש רבנים שבמשך שנים ציערו את מרן, עשו לו עגמת נפש, רבנים שמרן כתב בספריו שאסור ללמוד את תורתם, לוקחים אותם ושמים אותם בראש המחנה וזועקים זוהי דרכו של מרן. אי אפשר לחנך את דור העתיד כך. אפשר לקחת את הרבנים, ללכת אחריהם ולהגיד בקול ברור אלו הרבנים שחלקו על מרן ושגרמו לו צער".

"צריך לזכור שהמשנה האחרונה עיקר, כך מרן לימד אותנו תמיד, כך גם לעניין יו"ר התנועה. מרן כתב בכתב ידו, הסביר את הדברים בשיעור, ישב עם מועצת החכמים על הנושא והוא היה איש אמת. לא אמר אחד בפה ואחד בלב, שאיש לא ייתלה שאולי אמר משהו אחר בחדרי חדרים".

האזינו לראיון המלא



8 תגובות

מיין תגובות
  1. 8

    שקר ובושה לשידור! ביישתם אותי ואת כל המאזינים האיטלגנטיים שלכם.
    אפילו כאשכנזי עם קצת שכל התעצבנתי על הראיון עם חקק שהוא לבד כבר היה ברגל אחת ב"יחד" וחשוד בהוצאת הקלטת.
    רק ככל הנראה קיבל יותר תשלום מש"ס ופתאום אריה דרעי בסדר וכל המרן זה רק לטובתו.

    אנחנו לא כאלו מאזינים טמבלים ושוכח מה כל אחד עשה לפני שניה.

  2. 7

    זה לא מתאים לדברים שאמר רבי דוד יוסף שמרן כן דיבר איתו על הפטירה

  3. 6

    שלום,
    עם כל הכבוד לכולם,
    הרב חקק דובר אמת,כי רק הוא היה שם,מי שחי את מרן יודע את האמת.

  4. 5

    כולם מבינים שעברו מעטפות לחקק מדרעי איפוא הוא היה עד עכשיו? ומימרן ה… כלל לא שאל על חלקו של חקק בקלטת שהוא עצמו נוכח בה!

  5. 4

    מדוע החליט צבי חקק, רק עכשיו שבוע לפני הבחירות לתמוך בש"ס?
    א. מפני איומים
    ב. פיטורי אשתו מרשת החינוך
    ג. פיטורו מהעיתון יום ליום…
    ד. כל התשובות נכונות
    חומר למחשבה איך מתנהלת תנועת ש"ס
    איומייייייייים. פחדדדדדדדד.

  6. 3

    למה כולם פה מוטים לצד אחד
    יש פה דיבורי אמת.
    אפילו לפי הקול שלו אפשר להבין שהוא מתכוון למה שהוא אומר לפחות בחלק מהדברים
    כל אלו שחושדים בהקלטה מתחת לאף של מרן בביתו הרי ידוע שהרב הוסרט כל היום אם ע"י המשפחה ואם ע"י צלם שהיה בבית שעות רבות
    סתם יש ענין לעורר בלאגן

  7. 2

    אין יותר אמין מצבי חקק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! כל השאר זה שטויות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  8. 1

    כל הכבוד לצבי חקק, תמיד הוא דובר אמת!